Facebook Ads Targeting: Vidia vaše reklamy tí správni ľudia?

od | 30. sep, 2023

facebook ads targeting

Reklamy na sociálnych sieťach dnes hýbu svetom, preto ak ako značka nemáte účet na aspoň jednej z nich, ako by ste ani neexistovali. V prípade Meta, teda Facebook a Instagram, máme dve možnosti, ako pristupovať k propagácii – sponzorované príspevky alebo Facebook Ads. Sponzorovanané príspevky však majú obmdzené možnosti cielenia, čo by mnohol byť pre vašu kampaň problém. Predsa len, nemáte iba jeden druh zákazníka. Facebook Ads Manager preto ponúka riešenie, ktorým je možnosť výberu vhodného publika a detailný targeting. Ako na to? 

Publikum je základ 

Máte skvelú myšlienku? Krásnu grafiku? Premakané copy? To všetko je vám nanič, pokiaľ reklamu nezacielite na to správne publikum. Keď si otvoríte Facebook Ads Manager, zistíte, že máte pri cielení na výber z troch typov publika:

Core Audience predstavuje používateľov Facebooku, na ktorých môžete cieliť na základe určitých kritérií. Takéto publikum definujete pomocou demografických faktorov, záujmov a správania. Využíva sa hlavne pri snahe získať potenciálnych zákazníkov, ktorí doteraz neinteragovali s vašou značkou. Zároveň je to aj spôsob, ako dostať váš message pred relevantnú skupinu používateľov.

Custom Audience, naopak, pozostáva z ľudí, ktorí už nejakým spôsobom s vašou značkou interagovali. Môžu to byť jednotlivci, ktorí navštívili vašu webovú stránku, použili vašu mobilnú aplikáciu alebo sa prihlásili k odberu vášho newslettera. Vďaka tomuto publiku môžete opätovne cieliť na vašich zákazníkov a udržiavať tak existujúce vzťahy či podporiť opakovaný nákup. 

Lookalike Audience sa využíva hlavne na rozšírenie dosahu a zvýšenie povedomia o vašej značke. Tákéto publikum je zostavené na základe rôznych algoritmov, ktoré identifikujú používateľov s podobnými vlastnosťami ako tí, ktotí sú zahrnutí v Custom Audience.  Je to tak efektívny spôsob, ako objaviť nových potenciálnych zákazníkov, ktorí budú mať s veľkou pravdepodobnosťou záujem o vaše služby.

Poznajte vašich zákazníkov

Ako spomíname vyššie, v prípade Core Audience máte možnosť vystavať si svoje vlastné publikum na základe detailného cielenia. A keď si také publikum vytvoríte, jednoducho ho uložte. Ak budete robiť v budúcnosti podobnú kampaň, ušetríte si tým kopec času. Ale to trochu predbiehame. Poďme sa najskôr pozrieť na druhy parametrov, ktoré máte k dispozícii. 

Demografické údaje zahŕňajú v prípade takéhoto cielenia viac než len vek, pohlavie a lokáciu. Môžete sa tak zamerať aj na parametre ako vzdelanie, rodinný status, životný štýl a podobne. 

Pri cielení na základe záujmov (interest tergeting) sa zameriavate na ľudí podľa toho, čo majú radi. Aké stránky sa im páčia, akých ľudí sledujú, aké témy ich zaujímajú, aký druh príspevkov komentujú… Facebook vie o vašich zájmoch možno viac, než vy. Zatiaľ čo v minulosti ste museli mať niektoré informácie zverejnené na vašom profile, aby na vás mohla byť zacielená reklama, dnes si vie Facebook vďaka neustálemu trackingu vašej aktivity v online priestore sám určiť, čo sú vaše záujmy a ktoré reklamy vám na základe toho ukáže.

Nie je však všetko také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Nevieme s istotou povedať, na základe čoho Facebook vyhodnotí určitý atribút ako záujem. Preto sú záujmy, ktoré Facebook pri ich výbere navrhuje, príliš málo špecifické a musia sa vyberať manuálne. Ako? Treba skrátka skúšať. 

Cielenie na základe správania (behavioral targeting) vám umožňuje formovať publikum na základe nákupného správania, správania pri prehliadaní, zámeru, zariadení, ktoré používajú  alebo dokonca ich cestovateľskej histórie. Najlepšou stratégiou je jednoznačne skombinovať všetky tri druhy cielenia, vďaka čomu získate buď široké, no relevantné publikum alebo úzke, no špecifické publikum. To závisí od toho, ktorú z nasleujúcich dvoch stratégií si zvolíte. 

Stacking a layering

Pri stackingu ide o jednoduchý princíp hromadenia parametrov, ktoré súvisia jeden s druhým. Pri zobrazení reklamy teda nezáleží na tom, či sa užívateľ radí k jednému z nich, alebo ku všetkým. S pridaním každého parametru by vám mala stúpnuť aj veľkosť odhadovaného publika. Pokiaľ ostáva číslo rovnaké, tak vami zadaný parameter je už pravdepodobne obsiahnutý v jednom z tých predchádzajúcich.

Layering, na druhú stranu, do celého procesu cielenia pridáva ešte jednu funkcia, ktorou je „must also match“. Reklama sa vtedy zobrazí len v prípade, ak sa radíte ku všetkým vybraným parametrom. To umožňuje cieliť reklamy na také segmenty, na ktoré by bolo zbytočné cieliť osobitne, pretože sú, ako spomíname vyššie, príliš špecifické. Na rozdiel od stackingu by mala odhadovaná veľkosť publika klesať. Pamätajte, cieľom tejto stratégie je vytvoriť čo najšpecifickejšie publikum. 

Tak čo, pripravení posunúť vaše kampane na ďalšiu úroveň? Alebo máte problém s definovaním svojich cieľových skupín? Tak náš tip na záver je práve pre vás!

Tip na záver

Ak si nie ste istí, aký druh reklám chcú vaši potenciálni zákazníci vidieť, tak sa jednoducho inšpirujte niekým iným. Kým? No predsa vašou konkurenciou. Stačí vám na to jeden jednoduchý nástroj od Meta, ktorým je Facebook Ad Library. Pomocou vyhľadávania tu viete nájsť platené reklamy konkrétnych značiek, ktoré viete ďalej filtrovať podľa konkrétnych parametrov. Tými môžu byť, napríklad, druh média, platforma či rozpätie dátumov, počas ktorých bola reklama spustená. Prezrieť si tak môžte nie len aktívne reklamy, ale aj reklamy, ktoré už boli ukončené. Okrem toho je tento nástroj užitočný aj v prípade, že si chcete udržať prehľad o svojej konkurencii. Čo by ste aj mali.