• O nás
    • Creative
    • Digital
    • Event
    • Blog
    • Kariéra
    • Kontakt
Blog

Aktuálne trendy v oblasti content marketingu, ktoré by ste mali poznať

od Victor | 18. aug, 2023

Facebook
fb-share-icon
Instagram
content marketing

Content marketing si od svojho počiatku prešiel skutočne mnohým. Už teraz vieme s istotou povedať, že ho v budúcnosti čakajú ďalšie významné zmeny. Digitálna sféra sa neustále vyvíja a technologický pokrok bude aj naďalej ovplyvňovať správanie spotrebiteľov. Tvorcovia obsahu musia byť preto vždy v strehu, sledovať najnovšie trendy a hlavne nezaostať za konkurenciou. Tak čo je teda práve in? Vybrali sme pre vás 6 trendov, ktoré by nemali chýbať vo vašej digitálnej stratégii

Generatívna umelá inteligencia

Tento trend určite nie je žiadnou novinku. Odkedy sa stala generatívna umelá inteligencia dostupnou pre širokú verejnosť, nepočúvame snáď o ničom inom. Značky ju tak začali vo veľkom využívať pri tvorbe textov a článkov, no aj za tých pár mesiacov sa ukázalo, že človekom vytvorený obsah skrátka nahradiť nemôže. Pomáha síce generovať viac obsahu za kratší čas, no za cenu textov s malou alebo žiadnou výpovednou hodnotou. Preto je potrebné tento nástroj doplniť o vlastnú kreativitu, texty dostatočne upraviť a prispôsobiť našim potrebám. Budeme tak schopní venovať viac času kreatívnym procesom a nechať technológiu starať sa o tie mechanické. 

Video content

Statický text a obrázky už na upútanie pozornosti spotrebiteľa nestačia. Keď však ide o content marketing, ani video samo o sebe však nie je novým trendom, väčšina značiek využíva tento formát na komunikáciu už dlhšie. Čo však za nový trend považovať môžeme je short-form video, ktoré naberá na popularite hlavne kvôli nesutále sa skracujúcej pozornosti spotrebiteľov. TikTok, Instagram Reels a YouTube Shorts sú tak skvelým nástrojom pre značky, ako odkomunikovať svoj odkaz bez zbytočnej vaty. Ak neviete, ako s videom začať, prečítajte si jeden z našich starších článkov, ktorý sa tejto téme venuje v plnom rozsahu.

Spoločenská zodpovednosť

Dnešná generácia spotrebiteľov očakáva, že značky sa stanú súčasťou riešenia spoločenských problémov. Tvorbou obsahu týkajúceho sa záväzkov značky voči širším hodnotám sa nielen buduje dôvera a oddanosť zákazníkov, ale aj posilňuje reputácia značky ako spoločensky angažovaného hráča. Zodpovedný prístup k aktuálnym problémom a snaha tieto problémy vyriešiť (alebo aspoň nezhoršiť) tak nie je už len trendom, ale priam nutnosťou.  

Každá značka má svoju DNA. Poznáte tú vašu?

Každá značka má svoju DNA. Poznáte tú vašu?

Voice Search Optimisation

S narastajúcou popularitou hlasových asistentov a zariadení s hlasovým ovládaním je kritické, aby boli stránky pripravené aj na tento spôsob interakcie. Hlasoví asistenti sa stávajú bežnou súčasťou života a získavajú dôveru užívateľov. To znamená, že sa stále viac ľudí obracia na ne pre rýchle odpovede a informácie. Narozdiel od klasického vyhľadávania cez kľúčové slová je vyhľadávanie hlasom konverzačné a často obsahuje dlhšie otázky. Webové stránky musia byť preto schopné poskytnúť relevantné odpovede. 

User-Generated content

Namiesto jednosmerného toku informácií sa pomocou takéhoto obsahu vytvára vzájomná interakcia medzi značkou a jej cieľovou skupinou, prekračujúc tak hranice bežnej komunikácie. Okolo značiek sa vytvára komunita, ktorá je priamo zapojená do ich príbehu. Vďaka tomu sa prehlbujú vzťahy a zo zákazníkov sa rýchlo stávajú ambasádori značky. UGC zároveň prispieva k diverzifikácii obsahu. Značky môžu využívať recenzie, návody, súťaže a užívateľské príspevky na vytváranie pestrejšieho, autentickejšieho  a dôveryhodnejšieho obsahu.

Cross-Channel marketing

Content marketing využívajúci tento prístup odstraňuje hranice medzi rôznymi kanálmi a platformami, umožňujúc značkám dosiahnuť svoju cieľovú skupinu súbežne na viacerých miestach. Na rozdiel od multi-channel marketingu, cross-channel marketing je o koordinovanej komunikácii cez rôzne kanály. Tie sú navzájom prepojené a podieľajú sa na dosiahnutí spoločných cieľov. Značky sledujú, ako sa spotrebitelia pohybujú medzi jednotlivými kanálmi a snažia sa vytvoriť hladký a konzistentný zážitok. Data a analýzy sa tak stávajú kľúčovými pre efektívny cross-channel marketing, pretože umožňujú značkám identifikovať najúčinnejšie kanály a obsah pre rôzne segmenty ich publika.

Blog
← / Nasledujúci článok
Blog
← ⟩

INFORMÁCIE
/  O nás
/  Kariéra
/  Kontakt

PORTFÓLIO
/  Creative
/  Digital marketing
/  Event

ADRESA
Visual Communication s.r.o.
Karpatská 18
811 05 Bratislava
Slovenská republika

KONTAKTY
T +421 2 5262 3113
company@visualcom.sk

SOCIÁLNE SIETE
facebook   Facebook.com/
VisualComSlovensko

instagram instagram.com

© 2023 Visual Communication, s.r.o. All Rights Reserved.

IČO: 35 785 365; DIČ: 2020277754, IČ DPH: SK2020277754, so sídlom Karpatská 18, 811 05 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I., oddiel Sro, vložka č. 21444/B

Stránky Visual Communication používajú cookies NastaveniePrijať
Zásady ochrany osobných údajov

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa cookies na zlepšenie vášho dojmu pri navigácii po nej. Tieto súbory cookie sa kategorizujú podľa potreby, ukladajú do vášho prehliadača, pretože sú nevyhnutné na fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako používate túto webovú stránku. Tieto súbory cookie budú uložené v prehliadači iba so súhlasom používateľa. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže mať vplyv na vaše prehliadanie.
Necessary
Vždy zapnuté
Cookies sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Táto kategória obsahuje iba súbory cookie, ktoré zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné funkcie webovej stránky. Tieto cookies neobsahujú žiadne osobné informácie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ