Ako takmer pri všetkom – začiatok je už polovica úspechu

od | 16. feb, 2021 | blog

Za posledné desaťročie sa reklama dramaticky zmenila. S popularitou sociálnych médií a rýchleho internetu, sa obsah a cieľ reklamy zameral na konzumenta, ktorý trávi online viac času, ale reklamnej výzve venuje menej pozornosti. Denne sa na Slovensku sleduje viac ako 100 tisíc hodín videí. Z prieskumov tiež vyplynulo, že viac ako 70% používateľov uprednostňuje sledovanie audiovizuálneho obsahu pred čítaním textu online. Takže ak sa snažíte zaujať ľudí relevantným a pútavým obsahom, cestou je video.

Ľudia radšej pozerajú a počúvajú, ako čítajú

Čo ak nemáte predstavu, ako začať robiť reklamné video? Základom je chcieť 🙂 Vždy je dobré sa učiť nové veci a internet je predsa plný postupov, ako si svoj vizuál obohaťiť o prvky, ktoré upútajú oko vašeho zákazníka. André Wendler, marketingový manažér pre strednú Európu spoločnosti InVideo, ktorá umožňuje používateľom ľahko a rýchlo vytvárať videá vo vysokom rozlíšení pre akýkoľvek formát digitálnych médií.
Vďaka témam, ktoré majú pre moje publikum zmysel, sa mi darí ich zapájať a priťahovať ďalších ľudí, ako sú oni, čím zvyšujem moje návštevy, “dodáva.

video edit visualcom

2. Poznajte svoje publikum

Budovať vizuálny image svojej značky nemusíte len cez YouTube, ale napríklad aj prostredníctvom Google Ads, či Facebook Ad, ktorý vám zaručí, že svoju cieľovú skupinu zastihnete na rôznych miestach a v rôznych fázach nákupného cyklu. S toho sa dá do budúcnosti naplánovať ďalšia stratégia tvorby reklamného videa, prípadne jeho nasadenie na iné online platformy.

„Najlepší nápad, ako začať s tvorbou kvalitného videoobsahu, je vedieť, pre koho to robíte,“

3. Nevieš, kde začať?

Tvor otázky Teraz, ak ste úplne stratení v tom, aký typ videoobsahu vyrábať, položte otázky. Vezmite to na sociálne médiá a spýtajte sa publika, čo chce a potrebuje. Okrem toho je rovnako dôležitý aj prieskum trhu. Existujúcim obsahom prispôsobte formát videa alebo upravte zaznamenanú prednášku, napríklad v menších videách, ktoré sú dobrou alternatívou na začiatok.

4. Ako začať s video obsahom

Každá videoplatforma má svoje zvláštnosti, ale dôležitý je obsah a pre správnu platformu použijete správnu veľkosť. Napríklad príbehy na Instagrame musia byť dlhé sekundy, zatiaľ čo videá na YouTube môžu trvať od piatich minút do hodín, v závislosti od publika / hĺbky / hustoty obsahu. „Keď premýšľame o stratégii, je super kombinovať krátke videá, aby ste získali pozornosť, s dlhšími a hlbšími videami, ktoré vzdelávajú publikum,“ hovorí Wendler.

5. Zásady pre úspešnú video reklamu

Ako môže inovatívny prístup priniesť úspech na poli video obsahu? Ako je možné vytvoriť úspešnú online kampaň v internetových video médiách? A aké sú najlepšie cesty pre zabezpečenie toho, že video reklama bude generovať pozitívnu návratnosť investícií pre vaše podnikanie?

  1. Buďte struční. Úspešný reklamný spot by nemal trvať viac ako 15 sekúnd.
  2. Merajte výsledky. Načo hádať keď môžete vedieť.
  3. Obsah je kráľ. Vaše inzeráty musia byť prínosom pre užívateľov.
  4. Neobťažujte užívateľov. Vaša reklama musí byť relevantná voči obsahu videa.
  5. Investujte efektívne. Vhodný výber médií a produkcie zníži vaše náklady.
YouTube41 % populácie
Sociálne médiá (Instagram a Facebook)24 % popuácie
Markiza TV19 % populácie
JOJ TV18 % populácie

6. Zapojte svoju komunitu

Namiesto toho, aby ste boli posadnutí počtom zhliadnutí svojich videí, zamerajte sa na získavanie vedomostí alebo pomoc cieľovému publiku. „Na dosiahnutie výsledkov pomocou videí neexistuje žiadny spôsob: jedná sa o kombináciu kvality obsahu s frekvenciou vykonávania. Vďaka tomu budete môcť vybudovať angažovanú komunitu ľudí s podobnými názormi, “uzatvára André.

7. Zachovajte pokoj

Vytváranie vysokovýkonných videí si vyžaduje čas a úsilie. Ale ak máte správny plán obsahu videa a preukážete trochu kreativity, môžete využiť jeho potenciál na tvorbu inšpiratívnych klipov a povzbudiť ľudí, aby ich sledovali.