7 dôvodov, prečo by mala byť gamifikácia súčasťou aj vašej stratégie

od | 15. aug, 2023

gamifikacia

Gamifikácia v marketingu je stratégia, ktorá využíva herné prvky na dosiahnutie konkrétnych marketingových cieľov. Táto metóda tak transformuje tradičné kampane do zábavných a interaktívnych zážitkov, kedy už spotrebitelia nie sú pasívnymi pozorovateľmi, ale aktívnymi účastníkmi.

Herné prvky, ako sú súťaže, odmeny, body alebo výzvy častokrát motivujú spotrebiteľov na vykonanie konkrétnych akcií, či už na stránke, na sociálnych sieťach alebo v aplikácii. Prečo by ste teda mali do svojej marketingovej stratégie zahrnúť aj herné prvky?

1. Pomôžu vám zvýšiť angažovanosť vášho publika

Keďže používatelia sú pomocou herných prvkov podnecovaní ku konkrétnym činnostiam, tak miera angažovanosti je častokrát vyššia než v iných druhoch kampaní. 

3. Pomôžu vám zlepšiť vzťahy so zákazníkmi

Herné aktivity vyžadujú úsilie a aktívnu účasť zo strany cieľového publika. Preto ak túto aktivitu sprevádzajú hlavne pozitívne emócie, môžu sa tieto pocity v očiach zákazníka preniesť na zančku. Výsledkom je tak silnejšia emocionálna väzba, čo podporuje dlhodobé povedomie a lojalitu

5. Pomôžu vám so vzdelávaním vašich zákazníkov

Proostredníctvom herných prvkov môžete zákazníkov vzdelávať o vašich produktov alebo službách. Tí sa tak môžu naučiť viac o ich funkcionalite zábavným spôsobom bez toho, aby museli čítať zdĺhavé vysvetľujúce texty. 

7. Pomôžu vám vyzbierať viac dát

Gamifikácia umožňuje získať hodnotné údaje o správaní zákazníkov, ich preferenciách a druhoch interakcie. Predsa len, zákazníci vám radšej poskytnú svoju e-mailovú adresu, ak im na oplátku niečo dáte. Tieto údaje môžete potom využiťť na personalizáciu obsahu a komunikácie.

2. Pomôžu vám zvýšiť povedomie o značke

Gamifikácia môže zahŕňať súťaže a výzvy, ktoré ľudia radi zdieľajú so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach. To značke umožňuje rýchle a organické šírenie medzi širšou verejnosťou.

4. Pomôžu vám vytvoriť zaujímavejšie promo 

Správanie spotrebiteľov je mnohokrát viac emocionálne než racionálne. Rovnaký produkt či ponuka pôsobí rôzne v závislosti od kontextu a okolností, za ktorých sa k nim dostanú. Súťaže, hry alebo výzvy môžu preto priniesť viac záujmu a vzrušenia ako tradičné zľavy alebo ponuky

6. Pomôžu vám zvýšiť mieru konverzií

Zákazníci, ktorí sa do vašich herných prvkov aktívne zapájajú majú vyššiu tendenciu reagovať na vaše call-to-action. Obzvlášt v takých prípadoch, kedy sa výhrou alebo zbieraním bodov dostanú k zľavám na produkty. 

gamifikácia

Existuje však niekoľko vecí, ktoré by ste mali mať na pamäti ešte predtým, ako sa do projektu gamifikácie pre svoju značku pustíte. Tvorba kvalitných hier vyžaduje kreativitu, o tom niet pochýb. Jednoduché kvízy a súťaze v komentároch príspevkov na sociálnych sieťach už v dnešnej dobe plnej interaktívnej technológie stačiť nemusia. Preto je lepšie investovať do profesionálneho poradenstva od skúsených kreatívnych agentúr. Proces gamifikácie si navyše vyžaduje čas a financie. Vývoj hier je náročnejší ako nasadzovanie tradičnej reklamnej komunikácie. Každý krok – od konceptu cez návrh až po testovanie – vyžaduje úsilie od školených vývojárov, grafikov a dizajnérov.