Ľudia radšej pozerajú a počúvajú, ako čítajú

od | 29. júl, 2023

Za posledné desaťročie sa s nárastom popularity videí produkcia obsahu dramaticky zmenila, denne sa na internete sleduje viac ako 500 miliónov hodín videí. Prieskum spoločností Wyzowl ukazuje, že sledovanie videa viedlo ku kúpe produktu či služby až v 89% prípadoch, pričom zákazníci považujú video za najzaujímavejší typ obsahu. Tento prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica respondentov zdieľa video so svojimi priateľmi častejšie ako akýkoľvek iný typ obsahu. Ak teda chcete ľudí zaujať relevantným a pútavým obsahom, video marketing je tou správnou voľbou – a my vieme, ako na to.

1. Nebojte sa pustiť sa do niečoho nového

Nemáte predstavu, ako začať? Základom je chcieť. Nikdy nie je na škodu učiť sa nové veci, internet je dnes plný postupov, ako si svoj obsah obohatiť o prvky, ktoré upútajú vašich zákazníkov. Dobre nastavený video marketing vás častokrát posunie oveľa ďalej, ako len text, či statické vizuály.

2. Spoznajte svoje publikum

Pred tým, než vôbec s tvorbou video obsahu začnete, musíte si uvedomiť, komu je vlastne určený. Čím lepšie poznáte vašu cieľovú skupinu, tým skôr viete pripraviť obsah na témy, ktoré sú zaujímavé nie len pre nich, ale aj pre ľudí, ktorí vás ešte nepoznajú. Vďaka témam, ktoré majú pre vaše publikum zmysel, sa vám podarí zvýšiť angažovanosť a pritiahnuť ďalších ľudí, ako sú oni.

video edit visualcom

3. Nechajte si poradiť

Ak si skutočne neviete rady s tým, aký typ video obsahu vyrábať, jednoducho sa spýtajte. Choďte na sociálne siete a opýtajte sa publika, čo chce a čo potrebuje. Okrem témy je však dôležitá aj dĺžka videí, ktoré tvoríte. Na začiatok sa odporúča vytvárať a uverejňovať skôr kratšie videá s rôznorodým obsahom. To znamená, vo svojej podstate, že by ste sa mali najskôr zamerať skôr na kvantitu než na kvalitu. Na základe trendov vo vašej sledovanosti tak neskôr zistíte, na aké témy by ste sa mali sústrediť a venovať im viac priestoru.

„Keď premýšľate o stratégii, je super kombinovať krátke videá, ktorými si získame pozornosť, s dlhšími videami, ktoré nám zas zvýšia angažovanosť.“

4. Vyberte vhodný formát

Každá platforma ma v rámci video obsahu svoje špecifiká, preto je dôležité, aby ste si zvolil optimálny formát, teda veľkosť, dĺžku a obsah. V prípade Instagramu, napríklad, prevažujú hlavne príbehy a reels, ktorým stačí pár sekúnd a mali by byť nakrútené na výšku. YouTube, na druhej strane, preferuje dlhšie videá a široký záber. Keď premýšľate o stratégii, je super kombinovať krátke videá, ktorými si získame pozornosť, s dlhšími videami, ktoré nám zas zvýšia angažovanosť.

5. Ukážte svoje videá

Tento tip môže znieť zvláštne, no nech už natáčate akýkoľvek druh videa, určite ho uverejnite. Len tak potom zistíte, ktorým smerom by ste sa mali ďalej uberať. Navyše vám takáto stratégia umožní s videami experimentovať, či už z pohľadu obsahu, formátu, frekvencie alebo distribúcie. Distribučné kanály by ste mali vždy vybrať v závislosti od vašich cieľov a publika.

6. Zapojte svoju komunitu

Namiesto toho, aby ste sústredili čisto len na počet pozretí vašich videí, zamerajte sa radšej na získavanie vedomostí alebo pomoc cieľovému publiku. Na dosiahnutie výsledkov pomocou videí  neexistuje žiaden podrobný návod, jedná sa o kombináciu viacerých faktorov, vrátane kvality obsahu a spôsobu distribúcie. Čím skôr tomu prispôsobíte svoju tvorbu, tým rýchlejšie môžete začať budovať okolo seba angažovanú komunitu ľudí s podobnými záujmami.

7. Zachovajte pokoj

Vytváranie úspešných videí si vyžaduje čas a úsilie. So správne nastavenou stratégiou a trochou kreativity však môžete využiť  video marketing a jeho potenciál na plnenie svojich cieľov – či už sa snažíte zvýšiť predaj, odovzdať posolstvo, alebo len budovať silný brand.

Na záver sme si pre vás ešte prichystali zopár zásad, na ktoré by ste pri tvorbe reklamných spotov nemali zabúdať:

  1. Buďte struční. Úspešný reklamný spot by nemal trvať viac ako 15 sekúnd.
  2. Merajte výsledky. Načo hádať, keď môžete vedieť.
  3. Obsah je kľúčový. Vaše spoty musia byť prínosom pre užívateľov.
  4. Neobťažujte užívateľov. Vaša reklama musí byť relevantná voči obsahu videa.
  5. Investujte efektívne. Vhodný výber médií a produkcie zníži vaše náklady.
YouTube41 % populácie
Sociálne médiá (Instagram a Facebook)24 % popuácie
Markiza TV19 % populácie
JOJ TV18 % populácie